
Turizmgazetesi’nin derlediği bilgilere göre, bu sayı daha önceki yıllarda; 2018’de 18 iken 2019'da 34'e fırladı. 2020'de 31, 2021'de 19 2022'de 12 idi.
2023’te iflas eden havayolları
Flybe: İngiltere
Flybe, Ocak ayında üç yıl içinde ikinci kez faaliyetini durdurdu. Flybe'nin filosunda 10 Dash-8 uçağı vardı.
Flyr: Norveç
Havayolunun, altı adet 737-800 ve altı adet 737 MAX uçağı vardı.
Aeromar: Meksika
Havayolunun 26 ATR 42'si ve sekiz ATR 72'si vardı.
Air Moldova: Moldova
Air Moldova'nın A320 uçağı vardı
Niceair: İzlanda
Bu havayolu, operasyonlarına başlamasından bir yıldan kısa bir süre sonra iflas etti.
GoFirst: Hindistan
Daha önce GoAir olarak bilinen GoFirst, nakit akışı sorunlarının ardından iflas başvurusunda bulundu. GoFirst, 4 yıl önce Jet Airways'den bu yana Hindistan'da iflas eden ilk havayolu oldu. İflas eden havayolunun 54 adet A320 uçağı vardı.
Novair: İsveç
Novair, İsveç'in en büyük seyahat acentelerinden biri olan Apollo adına İspanya adalarına uçuyordu. Novair'in 1 Ekim 2023'te faaliyetlerini durdurdu. Havayolunun iki adet A321 uçağı vardı.
VivaAir: Kolombiya
Viva Air, Kovid-19 salgını sonrasında en hızlı toparlanan havayolları arasında yer aldı. Havayolu şirketi Avianca ile birleşmeyi bekliyordu, gerçekleşmeyince iflas etti. Havayolunun 41 adet A320 uçaktan oluşan filosu vardı.
UltraAir: Kolombiya
Kolombiya'nın üçüncü büyük havayolu şirketi olan Ultra Air iflas etti. Havayolunun altı adet A320 uçağından oluşan bir filosu vardı.
Hi Fly: Malta
Air Guyane: Fransız Guyanası
Red Way: ABD
Azman Air: Nijerya
Syphax Havayolları: Tunus
patronlardunyasi.com