Türk ürünleri için uzak ülkelerde market rafları kiralanacak

Haber 7 - Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan Uzak Ülkeler Stratejisi'yle, ihracatçıların, o ülkelerin e-ticaret pazar ve platformlarına girmesi sağlanacak.

Ekonomi - 2 yıl önce

Ticaret Bakanlığı tarafından ihracatın menzilinin artırılması amacıyla hazırlanan Uzak Ülkeler Stratejisi'yle, Türk ürünlerinin satışı için uzak ülkedeki zincir süpermarketlerinin satın alma birimleri ile iş birlikleri geliştirilecek ve mağazalarda raf kiralama yönünde çalışmalar yapılacak.

Ticaret Bakanı Mehmet Muş tarafından kısa süre önce tanıtımı yapılan Uzak Ülkeler Stratejisi ile Türkiye'nin, Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika başta olmak üzere yakın coğrafyasında elde ettiği ihracat başarısının küresel sahaya yayılması hedefleniyor.

Strateji belgesi ve eylem planından yapılan derlemeye göre, strateji hazırlanırken, ortalama 3 bin 65 kilometre olan ihracat menzilinin dünya ortalaması olan 4 bin 744 kilometrenin üzerine çıkarılmasına odaklanıldı.

18 HEDEF ÜLKE BELİRLENDİ

Bu kapsamda, ticaretin geliştirilmesine yönelik 18 hedef ülke belirlenirken, bu ülkeler, Amerika kıtasından ABD, Kanada, Meksika, Brezilya ve Şili, Asya kıtasından Çin, Japonya, Güney Kore, Pakistan, Hindistan, Endonezya, Malezya, Tayland, Filipinler ve Vietnam, Afrika'dan Güney Afrika ile Nijerya ve Okyanusya'dan ise Avustralya oldu.

Stratejiyle ihraç ürünleri, hizmet ihracatının dünyanın en uzak noktalarına ulaştırılması ve Türkiye markasının bilinirliğinin arttırılması da amaçlanıyor.

Stratejiye göre, bu ülkelere yönelik yazılı ve görsel medyada reklam faaliyetleri başta olmak üzere tanıtım faaliyetleri yoğunlaştırılarak destekler artırılacak. Ülkelerin tüketim kanallarında, AVM'ler ve zincir mağazalar özel olarak hedeflenecek.

İhraç ürünlerinin bilinirliğinin artırılması için diziler/filmler ve dijital oyunlar kullanılacak, film ve dizi oyuncularından yararlanılacak ve bu platformlarda ürün yerleştirilmesi teşvik edilecek.

Belirlenecek niş sektörlerde tasarım odaklı, lüks tüketim ürünlerinde uzak ülkelere yönelik ortak bir pazarlama stratejisi oluşturulacak, bu ürünlere verilebilecek destek mekanizmaları geliştirilecek.

Türkiye'de yerleşik çok kanallı markaların ilgili ülkedeki AVM ve büyük mağazalarla önemli e-ticaret pazar yerlerinde eş zamanlı yapılanmasına yönelik destek mekanizmaları kurgulanacak. Uzak ülkedeki zincir süpermarketlerinin satın alma birimleri ile iş birlikleri geliştirilecek ve departmanlı mağazalar ile perakende mağazalarda raf kiralama yönünde çalışmalar yapılacak. İlgili uzak ülkede yaygın olarak kullanılan ödeme sistemlerinin kullanılmasına olanak verecek mevzuat çalışmalarına katkı sağlanacak.

FİJİTAL PLANLAMA FAALİYETLERİ TEŞVİK EDİLECEK 

Bütünleşik, süreklilik arz eden "fijital pazarlama" (fiziksel ile dijital pazarlamayı harmanlayan yöntem) faaliyetleri teşvik edilecek ve söz konusu faaliyetlerin desteklenmesine yönelik bir devlet yardımı mekanizması geliştirilecek.

Uzak ülkelerden iş insanlarına ulaşılarak Türkiye'deki ticaret erbabıyla tanışma hikayeleri gibi konularda başarı hikayeleri formatında tanıtım faaliyetleri yapılacak. Bu kapsamda, uzak ülkelere ihracatta başarı yakalamış Türk firmalarının bu ülkeleri hedefleyen ihracatçılara mentörlük yapacakları bir mekanizma kurulacak.

Uzak ülkelerle hava yolu kargo taşımacılığında maliyetlerin düşürülmesine yönelik çalışmalar gerçekleştirilecek.

Dış temsilcilikler kanalıyla ilgili ülkedeki e-ticaret pazar yerleri ve sosyal ağlar ile ilgili eğitim programları yapılacak, kurulacak olan "E-İhracat Bilgi Platformu" ile üretici ve ihracatçıların e-ticaret ve pazara giriş imkanları hususunda bilgilendirilmesi sağlanacak.

E-ticaret pazarına giriş ve tanıtım için gerekli harcamalar e-ihracat destek programında tanımlanacak.

OYUNLARA TWİTCH TANITIMI 

Oyun sektöründe öncü firmaların oyunlarının tanıtımı için ilgili Twitch, YouTube ve benzeri kanallarda sponsorluklarla tanıtım ve iş birliği faaliyetleri düzenlenecek. Uzak ülkelerdeki mobil cihazlarda yazılım-uygulama-oyun mağazalarında yer alınması teşvik edilecek.

Türk dizi/film yapımlarının uluslararası tanınırlığını artıracak uluslararası prestijli etkinlikler belirlenecek ve bu etkinliklere ilave destek unsurlarıyla katılım teşvik edilecek. Animasyon sektörünün uluslararası pazarlardaki rekabetçiliğini tesis edebilmek için, dublaj ve altyazı giderleri, korsanla mücadele giderleri gibi destek unsurlarının ilave destek kalemleriyle desteklenmesi sağlanacak.

Eximbank tarafından uzak ülkelere ihracat yapan firmalara kaynak tahsisinde önceliklendirme uygulanabilecek. Uzak ülkede üstlenilecek projelerin ve uzak ülkelere ihraç edilecek malların desteklenmesi için alıcı kredisi verilmesi çalışmaları yapılacak. Asya ülkelerinde müteahhitlik projelerinin finansmanına yönelik olarak Asya Kalkınma Bankası ile ortak finansman modelleri oluşturulması için çalışmalar yapılacak.

Türkiye'nin muhafazakar giyim ve turizm sektöründeki imkanlarının strateji kapsamındaki ülkelerde bulunan Müslüman nüfusa tanıtılması için de çalışmalar yürütülecek.

KAYNAK : AA
Haftanın Öne Çıkanları

Mert Yazıcıoğlu'ndan Afra Saraçoğlu'na aşk dolu bakışlar

2022-07-21 19:40 - Magazin

Melike İpek Yalova'nın boşandığı eşi Haldun Dormen'in torunuyla aşk yaşıyor

2022-07-20 14:07 - Magazin

Cansu Tosun ve Erkan Kolçak Köstendil'in Marsel'i 2 yaşında

2022-07-15 15:40 - Magazin

Umut Evirgen'den aşk dolu kareler

2022-07-18 16:40 - Magazin

Arzum Onan'dan yürek yakan paylaşım

2022-07-15 14:04 - Magazin

Berk Atan Selin Yağcıoğlu'nu öpmeye doyamadı

2022-07-20 16:11 - Magazin

Buket Aydın ve Muhsin Bayrak el ele göz göze yakalandı!

2022-07-21 13:16 - Magazin

Burcu Esmersoy İtalya'ya demir attı

2022-07-20 09:53 - Magazin

Pınar Eliçe'den eşi Alişan'ı acı gününde yalnız bırakan Buse Varol'a tepki

2022-07-22 09:40 - Magazin

Berk Atan cephesinde Yağmur Tanrısevsin bombası!

2022-07-21 09:55 - Magazin

İlgili Haberler

Isparta'da karanfil hasadına başlandı

06:39 - Ekonomi

Maliyeciler ve turistler sahile hücum etti

11:38 - Ekonomi

E-ticaret fuarı WORLDEF ISTANBUL başladı

14:09 - Ekonomi

Antalya ilk 5 ayda ağırladığı 4 milyona yakın ziyaretçiyle rekor kırdı

16:08 - Ekonomi

Perakende Günleri 2024 başladı

16:38 - Ekonomi

Günün Manşetleri

Türkiye'deki havalimanlarında yılın ilk yarısında yaklaşık 105 milyon yolcuya hizmet verildi

12:39 - ANTALYA

Romanya'dan Antalya'ya gelen turist sayısı yüzde 15 arttı

12:09 - ANTALYA

Kurdukları kooperatifle siyah sarımsak üreten kadınlar iki kıtaya ihracat hedefliyor

11:38 - ANTALYA

Terör örgütü DEAŞ'a yönelik "Bozdoğan-48" operasyonlarında 45 şüpheli yakalandı

08:39 - ANTALYA

Ulaştırma alanında düzenlemeler için kanun teklifi TBMM Genel Kurulunda kabul edildi

00:08 - ANTALYA